Kalenders met logo voor een verbeterde naamsbekendheid

a person sitting at a table using a laptop

Als ondernemer wil je graag dat je product of dienst succesvol is. Je blijft je concurrenten steeds een stapje voor door je te onderscheiden van de anderen. Niet alleen met de kwaliteit van je product, maar ook met bijvoorbeeld je klantenservice, je levertijd of aanbevelingen door bestaande klanten. Is het tijd om je naamsbekendheid te verbeteren? Een kalender met logo is hier een effectief middel voor.

De voordelen van een kalender met bedrijfsdruk

Voor elk bedrijf en elke particulier zijn agenda’s en kalenders onmisbaar om werk, activiteiten en afspraken te noteren. Een serie kalenders bedrukken met logo is om de volgende redenen een goed promotiemiddel:

1. Je reclame is het hele jaar door goed zichtbaar bij bedrijven of mensen thuis.

Een kalender is een heel praktisch relatiegeschenk. De ontvanger hangt het aan de muur of zet het neer op zijn bureau. Zo is je bedrijfslogo, foto en boodschap een jaar lang goed zichtbaar.

2. Je verbetert de merkherkenning of herkenning van je bedrijfsnaam.

Een promotionele kalender laat zien dat je aandacht besteedt aan je reclame-uitingen. Klanten en potentiële klanten associëren je bedrijf met een verzorgde huisstijl en begrijpen dat je ook met je product of dienst zorgvuldig omgaat. Kortom, dat je betrouwbaar bent.

3. Als je logo en huisstijl passen bij je doelgroep, spreek je je doelgroep aan en blijft je boodschap beter hangen.

Je geeft met een bedrukte kalender dus een visitekaartje af waarmee je een goede indruk maakt. Omdat er genoeg ruimte is voor een spreuk, motto of foto, valt je boodschap zeker op.

Kalenders bedrukken met logo: hoe werkt dit?

Als je besloten hebt dat je kalenders wil laten drukken voor je relaties, dan lever je zelf digitaal de gegevens aan. Denk aan je logo, bedrijfsnaam, adres en woonplaats. Bij bepaalde typen en formaten kalenders is het ook mogelijk om een eigen achtergrondfoto aan te leveren. Lever zelf het hele ontwerp in of laat het ontwerp of het bedenken van een logo over aan de professional. In beide gevallen is het vaak mogelijk om een digitale proefdruk aan te vragen, zodat je zeker bent van een mooi eindresultaat.

Soorten kalenders

Dit zijn enkele voorbeelden van populaire kalenders waarmee je je bedrijf promoot:

  • Weekkalender met twee weken naast elkaar en bladzijden op een kartonnen schild met je bedrijfsgegevens;
  • Maandkalender met de hele maand op één bladzijde en een topkaart met veel ruimte voor een mooie foto;
  • Drie maand- en vier maandkalenders met drie of vier maanden op een gepersonaliseerd achterblad;
  • Staande kalender met logo die je neerzet op een bureau;
  • Bureauonderlegger die je plat neerlegt op een bureau.
Scroll naar boven